Fashion

Dé reden waarom Primark geen webshop heeft

14/04/2014

Primark heeft geen webshop en dat vind ik super irritant. Ik heb me altijd afgevraagd waarom niet!? Marco Wolters van onderzoeksbureau GFK heeft er onderzoek naar gedaan. Als Primark ervoor kiest een online winkel te starten dan zou ruim vijftig procent van de belangrijkste doelgroep (15-29 jaar) ook online kopen. Dit gaat ten koste van de verkoop in de winkels want veertig procent geeft aan minder in Primark filialen te kopen als er een webshop zou zijn. Omdat ze zulke lage prijzen hanteren, valt er online geen winst te behalen. Wat leuk is om te weten dat, ondanks dat er online niks te bestellen valt, er toch veel tijd wordt doorgebracht op de website van Primark. In totaal blijft de bezoeker 3,8 minuten op de site. Ter vergelijking: bij C&A blijft een klant gemiddeld 4 minuten op de site en daar kan de klant wel online kopen. GFK heeft ook onderzoek gedaan naar de Primark koper. Deze geeft gemiddeld €770 per jaar uit aan kleding. Dat ligt iets boven het Nederlandse gemiddelde.

Bron: Textilia

No Comments

Leave a Reply